donderdag 7 januari 2010

Warme wintersoep


Tijdens deze koude dagen is een warm soeppie echt lekker. Vandaag heb ik met een halve pompoen die ik nog had de volgende soep gemaakt. Simpel en lekker!

- halve oranje pompoen, pitjes eruit halen en dan in stukjes snijden
- liter bouillon koken en pompoen hierin meekoken
- 1 prei in stukjes samen met 2 teentjes knoflook fijngesneden in wat olie bakken
- prei en knoflook bij de pompoen/bouillon doen
- soep zachtjes laten koken totdat de pompoen zacht is en dan met een staafmixer fijnmaken.

De soep is nu KLAAR!

Extra lekker met een TOPPING. Je kunt gewoon iets combineren wat je lekker vindt (wat nootjes, slagroom, verse kruiden etc.). Ik heb koriander, feta en geroosterde hazelnoten fijngesneden en dit erover gedaan. Heerlijk!

EET SMAKELIJK!!!

2 opmerkingen:

  1. mmmmmm ga ik maken dank je wel voor het recept, het is echt soep weer;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi roos, leuk dat je mijn blog zo snel al gevonden hebt. Jouw blog ziet er heel leuk uit.
    Toeval bestaat niet, wordt wel gezegd .... ik heb vandaag een berichtje geplaatst over doppinda's voor onze vogelvriendjes. En ook 1 foto van een voederbakje gemaakt van .... een halve pompoen!

    Een leuke vrijdag en alvast een fijn weekend.

    Groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen